About Me

My photo
Prejudice is a burden that confuses the past, threatens the future and renders the present inaccessible.

Followers

Sunday, January 11, 2009

Biar mati anak, jangan mati adat !???

Kate orang, takde yang lame...takde la yang baru.. betul tak? Tapi jgn ler sampai biar mati anak, jgn mati adat pulok.. ingat sennag ke nak buat anak? kakakka..





Hurm.. Saje la nak kongsi dengan korang sume...
Banyak kite ni yang lupekan tradisi kita sendiri kan..ade yang Melayu dah lupe adat budaye kite sendiri .....Kawen pun dah nak jadi cm omputih.. berkonsepkan garden la ..bunga rose la.. Memang nak kawen sekali je seumo hidup kan..but why not kita simpan haritage kita sendiri?? Mat Salleh pun datang Malaysia ambik gambo kenangan pakai baju kawen ala² melayu.
Apa2 pun, tahniah buat kak Ning Baizura yang berjaya mengzahirkan pernikahan berkonsepkan kemelayuan.. Aku tabik spring la kat Kak Ning... siap makan bersimpuh lagi...
Bukan ler nak membebel panjang²..jgn sampai anak cucu kita lupa adat dan budaya kita. Aku ni nak kawen pun dah mule mencari source adat² budaya kemelayuan sebab family aku pong tak mahir adat² kemelayuan nih.. hurm.... bila aku dah rase susah cmni..sebab tu aku ade timbul sedikit kesedaran.. supaya kita yang melayu² ni tak yah la wannabe sgt jadik matsaleh... takde pak'edah pong..

:p

2 comments:

  1. iyolahhh, boto tuh... apo-apo hal jumpot den makan nasik minyak gak, lamo dah tunggu nak meraso.BTW this is from a veryyyyy longgg "lost" flen :)

    ReplyDelete
  2. very long time.. long long time never visit this page

    ReplyDelete